Hallå :D

Hallå där :D
Nu är vi tillbaka igen,
Vi mår bra men har inte riktigt haft tid med den här bloggen (:
Följ oss gärna på instagram (@rosengren74) då bloggen kan bli lite bortglömd ibland,
där har ni uppdateringar varje dag :)
Men jag lär mig nya ord VARJE dag, inte bara ett utan det bubblar ur min mun titt som tätt och jag kan sätta ihop lååånga meningar och även räkna till 20!
 Idag har vi varit på 2 1/2 års kontroll p BVC och det gick superbra
13,5 kg och 89cm lång :D jag börjar bli en riktigt stor tjej nu.
 
Men som sagt så går allt bra, mamma pluggar, pluggar och tränar och pappa sliter med jobb och skolaoch jag går på dagis och njuter av livet :D
så vi får allt till det ändå :D snart är det sommarlov för oss allihop! Vi längtar!
 
Tänkte fort berätta lite bara vad som har hänt, skulle kuna ladda upp 1000 tals bilder
men det skulle ta fruktansvärt lång tid så ni får nöja er med ett par..
Och måste passa på att säga också att Nina har varit här och hälsat på och såklart har vi inga bilder från det :(( mend et var superkul att träffa henne! Sen har Morbror Robin vart hemma 2 veckor från Norge (inga bilder på det heller) Och det blir ju lte svårt att känna igen honom men redan andra dagen så var jag inte lika blyg längre, miiin Lobin (Robin) som jag sa :D. Och min älskade Bcca har kommit hem från sälen också, äntligen!
 
Men här kommer i alla fall en liten bildbomb från saker som hänt (:
 
En glad och söt liten tjej som ska på påskmiddag hemma hos farmor (:
Lite shopping har vi också hunnit med, solbriller nu till våren! Och börjar vara utan blöja mer och mer så trosor är bra att ha då :D
Vi har bakat suuuupergoda muffins på kokosmjöl, och såg ut som drömmar (?!) recept kommer senare!
Vi har pyntat påskris med fjädrar, ägg och roliga saker :D
Vi har bakat bullar ;)
Sen var det ju påskparad och den var vi minsann med på allihopa :D
Årets påskkärring =)
På långfredagen fyllde mammas kusin Rasmus 20 och såklart ville mamma göra en tårta (:
Det blev en marängtårta med rice crisp i och citronsmörkräm, täckt vaniljgrädde och bär !!
På påskafton var det dag att öppna lite påskägg osv, den smarriga stora chokladharen där fick jag av gamelfarmor när vi var där lite innan påsk i Hagfors och hälsade på , den lät jag snällt ligga o vänta ända till påskafton men oj vad god den var, blev dock lite ledsen när jag insåg att jag ätit upp kaninens öron hihi :(
Det blev även 2 par nya foppatofflor
Och ett par liiiiila adidasskor, eftersom lila är min absoluta favoritfärg så kunde dom inte bli mer perfekta :D
På påskdagen skulle vi hem till farmor och då minsann skulle mamma göra en tårta till såklart!!!
Hon kan aldrig få nog ;) Den bestog av:
3 Chokladbottnar, en citronsmörkräm med hallon, en marängsmörkräm och täckt med chokladganagé (grädde och smält choklad) dekorerad med daim på sidorna som hon gjorde, det syns lite dåligt men dem sitter runt om på sidorna, sedan helt egen gjorda marsipanägg i olika färger doppade i choklad, sedan 3 små söta kycklingar gjorda av muffins täckta med vaniljkräm, kokos, hallon och lakritssnören och fylld med vitchokladkräm. NOMNOMNOM den var god kan jag lova, och mäktig ;)
Och till alla oss små barn fick vi även en varsin "muffinskorg" gjord på vaniljmuffins, fylld med vit chokladkräm och dekorerad med massa godis :)
Sen har det blivit ännu mera shopping =)
Också har lilla Thalea varit här och lekt med mig och om 1 vecka så fyller hon 1 år så då ska vi på 1 års kalas :D
 
Och just nu håller mamma på med ytterligare en tårta inför pappas 21 års kalas på söndag
Mer bilder och beskrivning kommer i morgon!
Nattinatii!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0