Liten sjukling...

Inge dagis för mig idag...
Ont i örat och 39 graders feber.. Så inte mycke soving för mig inatt inte!
Men nu mår jag i alla fall lite bättre för nu har jag och mamma bakat muttis (muffins)
Supergoda!
Mättande Havremuffins!
Mamma hittade ett recept men det var inte alls som hon ville så vil gjorde om det helt istället
c:a 20 st

3 dl havregryn
1 1/2 dl grahamsmjöl
1 dl dinkelmjöl
1/2 dl kruskakli
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
3 ägg
1 äpple
1 dl stevia strö
1 dl rapsolja/matolja
2 dl turkisk yoghurt
3 matskedar honung
 
1.Sätt ugnen på 225 grader, blanda havregryn, salt, bakpulver och mjöl (dinkelmjöl,kruskakli osv) i en skål.
2.Vispa ägg och steviaströ i en annan skål lite poröst, tillsätt sedan oljan och yoghurten och honungen
under försiktig omrörning.
3.Blanda sedan i havreblandningen och och tärna i äpplet, skeda sedan upp i formar, toppa med valfri topping som t.ex russin, tranbär, gojjibär, kokoks eller bara ha dem helt naturella, grädda mitt i ugnen 10-12 minuter.
 
Äntligen fick vi använda mammas nya formar =)
Rosa zebra!
Leopard!
Vanliga zebra!
Och snögubbeformar!
Nu ska vi mumsa muffins och sen börja med maten
I Linas matkasse denna veckan var det massa spännande recept
så idag blir det: Ugnsstekt fläskkarré med apelsin-och-rosmarinsås och potatis, MUMS!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0