mammas förlossningberättelse...

Så nu kommer min förlossningsberättelse..
Tindra skulle egentligen komma den 11/6 men jag planerade
kejsarsnitt den 9/6 klockan 08:00 för jag var så rädd för smärtan.
Men halv 02:30 på natten till den 9/6 så började värkarna..
först visste jag inte var det var , men dom blev allt starkare
så kände att de var något på gång!
Redan vid klockan 03:000 var det 4 minuters mellanrum och
värkarna varade i ungefär 30 sekunder.
Så vi ringde till förlossningen och dom sa att jag skulle vänta lite till
men vid 05:00 kände jag att ja inte klarade av det längre
så då åkte vi in, 05:30 var vi där och direkt så undersökte dom mig.
Det var ju bara någon timme kvar tills jag egentligen skulle göra
kejsarsnitt, så tänkte ifall jag inte var öppen mer än 3cm skulle jag
fortfarande göra det, men jag var öppen hela 6cm så fick ett rum
och vid 06:30 fick jag epiduralbedövningen, för den kunde dom bara
fylla på om jag skulle göra kejsarsnittet.
Ush nog de obehagligaste ja känt, även fast jag var fullt upp i
värkarbetet så kände jag den mer!
I alla fall så efter en stund började den verka och jag kände inte längre
mina värkar, så jag var så glad över att jag tog den!!!
Jag hade fastat sedan midnatt ifall jag skulle göra kejsarsnittet
så jag var hur hungrig som helst, och så sa dom att jag kunde få pannkakor
ifall jag skulle föda normalt, hmmmm..... Haha så till slut stod ja inte
ut ja var så trött & hungrig så 07:40 bestämde jag mig för att föda vaginalt
så fick jag mina pannkakor med glass o sylt hihih (a)
Så jag hade inte ont längre och jag var inte lika hungrig men trött var jag så
jag la mig och sov en liten stund och efter en stund kom barnmorskan in och
skulle kolla hur mycket jag var öppen och jag var öppen 10cm!
Då tänkte ja att jag orkar inte föda nu?!? Jag har ju hela dagen på mig ?
ja ville ju sova lite till för jag var ju så trött haha men vi kunde inte vänta längre
så då drog hon ur bedövningen och satte i hormondropp istället
så det skulle komma igång och herregud det gjorde det!
Det gjorde inte ont med det tryckte på och klockan 12:00 skulle jag börja
krysta, konstig känsla och konstigt nog var det de haha mysigaste ja varit med om
och klockan 12:33 kom lilla Tindra, 3555 g vägde hon och var 50 cm lång :)
Häftig upplevelse måste jag säga!!! Det var så overkligt när hon kom ut så
kände direkt att jag var Världens stoltaste mamma till våran lilla Tindra♥♥♥


Kommentarer
Anonym

"sprack" du eller behövde du klippas? svara gärna i ett inlägg!:D

2010-12-26 @ 16:51:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0