En hemsk helg...

Blev ett litet uppehåll igen p.g.a vissa saker!
Har haft problem med magen (varit jätteförstoppad) en längre tid hade även haft 38 graders
feber i flera dagar så i lördags hade jag så ont i magen att jag knappt kunde röra mig.
Så kl 8 på lördagkväll fick vi åka in till gripen där dom tog prover oså,
Nina kom på dagen också så det var ju inte så kul att jag skulle bli
så dålig när hon äntligen kom till oss... Men i alla fall så skickade läkarna på gripen oss vidare till akuten
där vi fick vänta en liten stund men sedan fick vi ett rum där olika läkare klämde och kände på min mage
och tog ytterligare massa prover, det var verkligen MASSA prover! Fy, jag gråt och mamma gråt och ush
nej det var inte kul.. Dotto ine jöja mig (doktorn får inte röra mig)
Så nu tycker jag inte speciellt mycket om doktorn ;)
Sedan fick vi vara inne på mitt rum tills en annan doktor kom med provsvaren och dem visade ingenting
men dem kunde fortfarande inte förstå varför jag hade så hög feber, hade 39,8 på gripen och 39,9
på akuten, men jag fick febernedsättande och dem sa att vi skulle
fortsätta med det om det inte blev bättre.
Fick även medicin mot magen, som jag ska få 1 gång om dagen i ungefär 6-12 månader
och jag tror redan att den har hjälpt, gick på pottan helt frivilligt igår, det har inte hänt på
ungefär 4 veckor!!
Så i går gick jag till dagis igen och det funkade super och även idag!
Innan har jag vaknat ungefär var 10:onde minut hela nätterna och gråtit över magen så har mamma fåttmassera den så jag somnar men inatt var faktisk första gången jag inte hade så ont
Så vi får hoppas att min mage är snäll mot mig nu!!
 
Så farmor beställde en vetevärmare som jag kan lägga på min mage
som är ett gosedjur på samma gång :D
Så i går kom den och den har jag haft på min mage hela natten!
Jag valde figuren gooda (groda) =)
 
 
Lite om min supergosiga groda!

Dessa söta vetevärmare är inte bara roligt sällskap,

utan ger även trygghet och värme!

Man värmer djuret någon minut i mikrovågsugnen och därefter har man en extra varm och kramgo kompis att gosa med. Gosedjuren är gjorda i supermjukt material, innehåller vetekorn/hirs och har en härlig doft av lavendel!
 
 
 
Och i förrgår blev min vagn stulen i våran gång hemma,
man får inte låsa fast dem med hänglås för brandrisken så såklart har vi inte gjort det, vi har ju ändå
bott här i 2 månader hittils, så det var bara att ringa polien och försäkringkassan..
Också igår när vi var och åt sushi så ringde mormors telefon och det var polisen,
dem hade hittat min vagn :D
En gammal kompis till mormor hade skrivit till henne på facebook och frågat hur vagnen såg ut
och sa att hon hade sett en kvinna med barnvagnen på strand?!?!?
Så polisen kom hem till oss med barnvagnen och det var inte större fel på den, bara ett pungterat däck!!
Så gissa om jag blev glad när jag såg min svarta vagn hemma igen :D
lisen hem min datta nagn (polisen kom hem med min svarta vagn) sa jag hela kvällen :D
och sen kollade vi på tv:n och då var det en polis på tv:n och då sa jag hela tiden
att lisen mom hem min nagn!! Tur att jag fick tillbaka min älskade vagn!
Som mamma beställde till mig när jag föddes och bestämde avrenda liten detalj på både vagnen,
liggddelen och skötväskan som skulle matcha med varandra, det är ju det som gör den så personlig.
Men nu är den hemma iaf så nu ska bara däcket lagas så får jag åka i den igen :D
En bild från google bara på vilken modell det är (:
 
 
 
Så idag ska vi inte göra så mycket, ska vara med pappa för mamma ska ha möte på skolan och sedan öppet hus för dem som vill testa på folkuniversitetet!
Gecka (becca) åker tills sälen på söndag och stannar där tills April så helgen
måste jag tillbringa tillsammans med henne!
I morgon ska jag förhoppnigsvis till badhuset med gecka och när mamma&pappa slutar ska vi nog hem till farmor och sova där, och på lördag ska vi har stor-jul-bak hemma så det bli myspys.
Oj det blev ett långt inlägg men nu kanske ni förstår att det inte funnits s mycket tid till att sitta vid daton ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0