Bildbomb!

Här kommer en liten bildbomb från dagarna som gått (:
 
Vi börjar med i torsdags!
Mamma skulle ha öppet hus på sin skola (folkuniversitet) och där skulle hon sälja bullar
så för att kunna göra bullarna så bra som möjligt åkte vi och köpte en bakmaskin :D
Och den var himla spännande och kolla i när den gjorde bulldegen!
Bulldegen innan jäsningen!
Och efter en timmes jäsning (:
Det blev:
Nutellasnurror
Blåbärsknyten
Och vanliga vaniljbullar,
efterosm vi glömde ta kort på alla bullar så fick de bli några halvdana från google (:
Sedan var det dax att följa med mamma till skolan och då skulle jag vara fin :D
Med min nya jacka, jeans, benvärmare,kängor och min väska med petta (pengar) i ;)
Så jag var med mamma hela kvällen på skolan och jag tror nästan att jag köpte mest fika ;)
Sen var jag även med och dansade (eftersom mamma går dans)
En video kommer upp lite senare när jag är med på mammas danslektion :D

Och i fredags efter att mamma kommit hem från skolan så kom farfar och hämade oss
så det blev hem till farmor&farfar och leka med papper(Casper) och nonna (Nova) :D
Sen skulle jag med farmor och farfar till affären och då fick jag såklart fredagsmys!!

 
Oså igår när vi vaknade åkte vi hem till farmor&farfar och nu är det såpass kallt
att jag kan använda mina nya ytterkläder :D
Som passar perfekt :D jaclan och byxorna är datta (svarta) ;D
Väl hemma hos farmor och farfar så hittade jag på lite egna projekt,
bl.a göra lite geggamojjja med vatten och sand :D
Och sen såklart köra grävmaskin med pappa!
Eftersom den inte går speciellt fort så får jag dra och trycka på vilka spakar jag vill, vilket jag tycker är
superkul ;D
Och efter att ha varit hos farmor&farfar hela dagen så åkte vi hem och där blev det andra projekt!
Gröpa Pumpor :D
En stor och en liten, en som vi ska ha hemma och en som vi ska ställa på morfars grav!
och såhär fina blev dem!
Men när vi gröpt ur dom vart det ju en massamassa pumpakött som mamma tyckte var onödigt och slänga
så får var det bara att göra pumpasoppa!
Vi trodde såklart att bara en gryta skulle behövas men nej..
Det blev mycket mer än så ;)
Så det blev lite mer än 5liter pumpasoppa som innehöll:
pumpa,lök,vitlök,lime,creme fraiche, kryddor och salt :)
Den blev faktiskt väkdigt god, det smakar ungefär som potatis/purjolöksoppa med lite limesmak :)
Så nu har vi soppa i flera veckor!!
Perfekt för mamma som ska opereras på måndag och inte kommer må så bra ett par dagar!
Sen alla pumpakärnor rostade vi med flingsalt i en stekpanna ochd et tyckte jag var MUMS!
Det smakar som en blandning av chips och popcorn :D
Sen blev det ett bad för min del i grovköket där jag kan sitta och ducha själv :)

Också idag, vi kom till farmor&farfar för en stund sedan så nu ska jag och Casper ut och leka
sen får vi se vad det blir, ha en bra söndag :D
I
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0