Flytt och nya ord!

Nu har det vart lite tyst här på bloggen men det är på grund av all flytt!
Men nu är allt klart här på rud i nya lägenheten :D
Och i fredags gjorde jag min sista dag på dagis i vålberg..
Denna oufiten fick det bli då (:
Och såklart hade jag ju med mig glasstrutar till alla barn och vuxna :D
-Mamma, kok a mej (ta kort på mig)
Och såhär tomt vart de hemma då (:
Så i lördags flyttade vi helt och då sov jag första natten här hemma på rud
och det gick superbra! :D
Och igår var vi hem till fammo&faffa och där skulle jag såklart ut och rida med Madde :D
Helt själv dessutom!
kommer upp en video lite senare på när jag och Pontus hoppas med Madde i paddocken :D
Och när vi kom hem så var Banka (Bianca) här :D, det var skoj!
Dock kan hon ju inte göra lika mycket som jag så rätt som det var satt jag med henne på golvet
och sen bara gick jag.. Ja så stor är hon ju inte än så hon kan springar runt och leka med mig!
Och idag kunde mamma äntligen cykla till skolan :D Det är en bit men det gick på 20 minuter.
Och nu äter vi wook med kyckling och nudlar för snart ska vi gå bort till bobbo :D
 
Tänkte även berätta lite nya ord som jag har lärt mig!
b.l.a nästan alla färger , bå(blå), gul, doosa (rosa), död (röd), bun (brun), datt (svart)
och så kan jag räkna ett,tå,te,dyra,fem,dex,su,dotta,nio,tio :D
Har även lärt mig moon(makaroner), geggamojja, lööö (löv), badda (sköldpadda),dossa(kossa),
bää (får), höna, gi (gris), dytta (cykla), ki (kniv), atta (vatten)
Och massa massa andra ord :D, lär mig nya precis hela tiden!
Har även börjat sätta ihop längre meningar,
dajda me mej hem (cajsa följa med mig hem)
 


Kommentarer
patrizia-mamma till lilla Tindra!

Åh, hon är verkligen så underbart söt! :)

Svar: Det är hon verkligen =)
TindraJolinn

2012-10-08 @ 16:28:02
URL: http://www.patriziatrygg.vimedbarn.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0